Hallå där...Veronica Snar, Harsagården
Publicerad 18 november 2015
Allt fler populära skidanläggningar har börjat med regelbunden spårstatusrapportering på Skidspår.se. Här följer en intervju med en av dessa, Veronica Snar vid Harsagården i Hälsingland.
Hur var det att börja rapportera på Skidspår.se?
Inget svårt; gäller att få rutin på FB+skidspår.se+Harsa.se.
När var det ni började använda Skidspår.se?
Nu tredje eller fjärde säsongen; det har bara blivit naturligt och därför rullat på.
Varför började ni? Ni har ju egen hemsida med spårstatus!
Besökare frågade efter rapporter via skidspår.se, som man ju kan prenumerera på för att få mail. Harsa.se var inte heller mobilanpassad och därför var det naturligt för oss att lägga in spårstatus även på skidspår.se för att ge ökad tillgång till information om och från Harsa.
Hur mycket jobb är det att lägga in rapporter på både egna websidan och på Skidspår.se?
Det går fort när man väl fått in infon från spårkillen; det tar 3-4 minuter och det är bara att kopiera informationen. Man får snabbt in rutinen.
Vad ger det att använda Skidspår.se?
Att kunna tillhandahålla aktuell information (väderlek, vallatips etc.) via såvöl skidspår.se-sajten som via skidspår-appen ger färre telefonsamtal om struntsaker som väder och vallningstips. Vi får också med Harsa-loggan och länk till vår sajt i de mail som skickas till personer som prenumererar på mail via skidspår.se.
Har ni märkt någon skillnad i antal besök, förfrågningar, beläggning etc.?
Vi har märkt att vi numera kan syssla mer koncentrerat med affärsverksamheten, alltså till exempel bokningar. Vi kan konstatera att bokningarna söndag-torsdag har ökat.
Vad ger det er att använda Skidspår.se?
Ökad trafik till harsa.se och ett förstärkt varumärke som en pålitlig och attraktiv skidanläggning.